Dotazník stylů komunikace podle teorie C.G.Junga
Návod na vyplnění dotazníku Ke každému ze čtyř uvedených výroků jsou přiřazena možná dokončení (A,B,C,D). Přiřazením 1,2,3,4 k jednotlivým možnostem vytvořte jejich pořadí podle toho, do jaké míry vás (z vašeho hlediska) charakterizují. K možnosti, která vás vystihuje nejlépe, připište 1, pro druhou nejpřiléhavější charakteristiku připište 2, a tímto způsobem pokračujte tak dlouho, až ohodnotíte všechny uvedené možnosti.
I. Nejvíce mě potěší situace, ve kterých: | hodnocení | A | ... se zkoumají nové nápady, inovační modely, zásady a teorie. | | B | ... se setkávám s druhými lidmi a mám příležitost poznat a pochopit jejich vnitřní pocity, nálady, vzájemní vztahy a chování. | | C | ... se využívá logického myšlení a systematického zkoumání, jež postupuje od definování problému, k jeho analýze a řešení. | | D | ... mohu využít své energie a zdrojů k dosažení takových cílů, kde získám okamžitou zpětnou vazbu o výsledcích svého úsilí. | | II. Zjistil/a jsem, že při společné práci s druhými lidmi nejvíce ztrácím trpělivost, když: | hodnocení | A | ... tráví příliš mnoho času uvažováním, aniž by v dané záležitosti cokoli podnikli. | | B | ... si vůbec neuvědomují lidský aspekt situace. | | C | ... při své posedlosti starými způsoby jednání nejsou ochotni uvažovat o něčem novém. | | D | ... nevěnovali dostatečný čas pečlivé analýze všech faktorů, které jsou pro danou věc důležité. | | III. Při své práci na určitém úkolu mám sklon klást největší důraz na: | hodnocení | A | ... to, abych byl důsledný, systematický a řídil se především rozumem, ať už zvolím jakýkoli přístup. | | B | ... dosažení okamžitého výsledku jakýmikoli prostředky či pomocí jakýchkoli metod, které se v danou chvíli jeví jako nejrozumnější. | | C | ... možný budoucí dopad přístupu, který si zvolím, a jeho dlouhodobé následky. | | D | ... prosazené hodnoty a na pocity či reakce, které mohou v druhých lidech přístup k danému úkolu vyvolávat. | | IV. Jsem se sebou nejvíce nespokojen, jestliže jsem: | hodnocení | A | ... někomu způsobil nepříjemnosti a poškodil tak naše vzájemné pracovní vztahy. | | B | ... podnikl nezbytné kroky s opožděním a poté ztratil příležitost dosáhnout určité cíle. | | C | ... se při řešení úkolu spojil s užitím starého známého způsobu a pak zjistil, že někdo jiný vytvořil k této otázce nový přístup. | | D | ... přehlédl některé důležité údaje nebo odbyl analýzu těch, které se mi podařilo shromáždit. | | Interpretace: 1. Zapište svá hodnocení (hodnoty 1,2,3,4) jednotlivých variant (A,B,C,D) otázek I., II., III. a IV. do příslušných řádků. 2. Vyhledejte a zapište hodnoty pro každý ze čtyř uvedených výroků. 3. U každého sloupce proveďte součet a zapište ho do kolonky celkem. ANALYTIK (racionální typ) | AFILÁTOR PŘÁTELSKÁ OSOBA (emocionální typ) | TVŮRCE KONCEPCÍ (intuitivní typ) | AKTIVÁTOR (percepční typ) | věcné uvažování, důraz na argumenty | řídí se citem, orientace na minulost | zabývá se více budoucností, nevnímá okolí, nerozumí mu | orientace na současnost, důležitá je pro něj zkušenost | I.C | | I.B | | I.A | | I.D | | II.D | | II.B | | II.C | | II.A | | III.A | | III.D | | III.C | | III.B | | IV.D | | IV.A | | IV.C | | IV.B | | Celkem | | Celkem | | Celkem | | Celkem | | 4. Vyhledejte nejnižší součet – to je váš převládající styl komunikace či vaše „vlnová délka“. Druhý nejnižší součet v pořadí vyjadřuje váš podpůrný styl. Nejvyšší součet představuje vámi nejméně používaný styl.
Dotazník si můžete stáhnout a vytisknout v pdf |