Určitě jste si všimli že pokud nějaké zařízení rozeberete a zase složíte, zbude na stole jedna součástka, která nikde neschází a přitom vše normálně funguje. Po čase jsem přišel na příčinu. Ta věc, co zbyla, se nazývá kurvítko a slouží k tomu, aby se zařízení rozbilo přesně týden po skončení záruky. Takže pár dní před koncem záruční doby stačí mašinku rozebrat a znovu složit, kurvítko zahodit a je na dlouhou dobu klid.
Musím říci, že to platí zvláště u zahraničních výrobků asijské a severoamerické produkce. Faktem ovšem je, že i naše výrobky jsou dnes zhusta osazovány někdy až několika kurvítky v jednom zařízení! Patrně jde o nejdůležitější součást kdejakého výrobku, neb kurvítko je skutečně všude! Pokud máte dojem, že ve VAŠEM zařízení není, tak jste ho dosud zřejmě nenašli nebo ještě nedoběhla záruční lhůta! Ovšem pozor i na servisy! Řada z nich spolupracuje na osazování kurvítek s výrobcem, takže po záruce staré kurvítko nahrazuje novým, které se projevuje hned po skončení záruky na opravu! Jedinou cestou je pak opravit si věc sám, či využít služeb opraváře, který kurvítka nepoužívá. Problém je v tom, že ti obyčejně rychle zkrachují. Nákup nového výrobku nemá cenu, neboť ten je stejně "kvalitní" jako ten starý, a liší se pouze tím, že kurvítka, která už znáte, byla nahrazena těmi, co ještě neznáte! Toto se ovšem zhusta objevuje i u počítačů a počítačových programů. Největší počet kurvítek pak obsahují produkty Microsoftu, jejichž počet obyčejně narůstá s cenou produktu. Ten se pak opravuje tím způsobem, že tři stará odhalená kurvítka jsou nahrazena pěti novými, což VY zaplatíte jako "upgrade"...
|