Jitka Dolejšová: Fotoaparát (znovu) vypráví – Rakousko 2011 (4)

Rubrika: Publicistika – Letem-světem

Středa 20. července

Mlha, vichr, prší a prší. Chvílemi se z deště stává prudký liják. Obloha připomíná tmavý šedý kabát. Nedá se nic dělat, dnes na túru nejdeme. A tak jsem s Olym zůstal v apartmánu a naši lidi šli na celé odpoledne do bazénu. Krytého, to dá rozum. Když se někdo neotužuje, do horského jezera si zaplavat nepůjde.

Čtvrtek 21. července

Znovu jedeme do údolí Montafon. Je mnohem rušnější, než to „naše“ Paznauntal. Z Gaschurnu vyjíždíme lanovkou do 2000 m.n.m., a pak si užíváme další dlouhou a náročnou, ale překrásnou túru vzhůru na vrchol – Madrisella (2446 m.n.m.). Fotíme místní květenu, která poskytuje občerstvení mnoha lítajícím návštěvníkům. Jak vysvitne slunce, všechna havěť obsadí květy, a tak vyfotit nějakou rostlinu či květinu bez hmyzu lze přirovnat k zázraku. Všude obsazeno a přehmyzíno… Cestou zpátky nás zastihl pořádný liják, ale já se s Olym hřál v teple a suchu pod bundou. Do Tschafeinu se dostáváme posledním autobusem před sedmou hodinou večer. Snad budou naše nádherné zážitky patrné na fotkách.

Pátek 22. července

Z Ischglu se od první mezizastávky lanovky (a pěkného kostelíku) vydáváme dlouhým údolím kolem tajuplného jezera (s mnoha velkými pstruhy ve vodě a s ohromným množstvím maličkých, asi centimetrových žabek na břehu) prudkým bahnitým „stoupákem“ až na Idaljoch. Celou cestu nás provázelo dešťoslunce. To znamená, že svítilo hřejivé slunce a zároveň do obličejů a objektivů sekaly ostré dešťové kapky. Zajímavý celodenní přírodní úkaz, leč duhu vidět nikde nebylo. Zato blátíčka jsme si užili všichni. Botky byly ublemcané až ke tkaničkám- nezáviděl jsem jim to ani trochu. Ale s Olym jsme cestou viděli spoustu hravých a hvízdajících svišťů. Těm jsem tu jejich pohodu a radost ze života trošičku, ale docela malinko záviděl. Ještě se na skok podíváme ke švýcarským sousedům, na vrchol Trider Sattel. Do okolí se otevírá skvostné panorama horských velikánů.

Minulé díly naleznete zde

Tento článek byl v Pozitivních novinách poprvé publikován 17. 09. 2011.