Günter HUJBER *1966 |
= V době studií na VUT FS v Brně začal s prvními výtvarnými pokusy tužkou, inspirován náhodně obrazy svého kolegy. Jeho prvními pracemi byly akty a olejové miniatury krajinek. Později začal do čistého aktu zakomponovávat prvky symboliky a snů. Přes období tíhnoucí nejvíce k surrealismu se jeho dnešní tvorba asi nejvíce blíží symbolismu; oproti surrealismu má většina prací množství skrytých významů. - = Inspirací k tvorbě je Günteru Hujberovi, kromě podprahového vnímání, také hudba (a to od hudby vážné až k heavy metalu) a literatura (nejvíce F.Kafka, B.Hrabal a R.Bach).
= Kromě výtvarné činnosti se zabývá občasným psaním povídek, básní a společnými projekty nezávislého výtvarného sdružení Notrow 32 - nahráváním improvizovaných hudebních zvukových koláží (směs hudby, různých zvuků a hluku...) a natáčení krátkých surrealistických filmů. Je členem uměleckého sdružení Art kolegium. - = Používané techniky:
- - klasická olejomalba na plátně
- - grafické kombinované techniky
- - tečkovaná suchá jehla a reliéfní tisk
- - olejomalba na dřevo kombinovaná s kovovými fragmenty (bronz a hliník).
- = Výstavy (včetně společných) - Velké Losiny, Šumperk, Úsov, Zábřeh, Olomouc, Praha, Mariánské Lázně, Děčín, zámek Veltrusy, České Budějovice, Hohenberg a Lilienfeld (Rakousko), Györujbarat (Maďarsko), Florida (USA)
- = Jeho práce jsou zastoupeny v četných soukromých sbírkách, např.: v Německu, Polsku, Rakousku, Itálii, Švédsku, Izraeli, Japonsku, USA, Kanadě atd...
|
|
- Dámy, naslouchající preludiu zamilovaných čápů,
jsou nedostatečně chráněny proti dešti. - Olej na plátně
Tento obraz vznikl na základě prchavého pohledu na krásnou ženu při jedné oslavě, která stála za stolem tak, že se jí sklenice s červeným vínem kryla s pohlavím. Pro mě jedinečný symbol ženskosti. Dále obraz symbolizuje, že ženy se rády kryjí tzv. děravými deštníky
| - Žena je osudově sugestivní:
žije v jiném životě než ve svém vlastním, žije v našich představách, a neustále je zneklidňuje a oplodňuje. Baudelaire
|
|
|
- Meditace červenobílým mnichem nesoucím se na zádech
- Olej na plátně
- Na tomto obrazu je dvakrát symbolizována rozpolcenost osobnosti. Mnichem, který vláčí jinou osobnost jako přítěž = jako sám sebe na zádech. Dále mužem, o kterého se přetahují dvě bohyně, v podstatě úplně stejné, v otvoru symbolizujícím klíč k podvědomí.
Prasklé černé srdce plné malých červených srdíček symbolizuje nestálost.
| Hlupáci čtou knihu a nerozumějí jí. Lidé prostřední myslí, že jí rozumějí dokonale. Velcí duchové jí často rozumějí plně: zdá se jim temným, co je temné, jako se jim zdá jasným, co je jasné. ´Krasoduchové´ chtějí shledávat temným to, co temné není, a nechápat to, co je pochopitelné. La Bruyēre |
|
 |
- Divoké labutě a slepé vlaštovky nemají rády dravé ryby
- Kombinovaná technika
(Olej, akryl, kovové artefakty) - Symbolika zbytečného žabomyšího boje.
Nikdo už neví, kdo vlastně tuto nesmyslnou válku začal. Kdo je spravedlivý. V pozadí (dole) si netečně dvě bytosti hrají nějakou nesmyslnou hru, místo aby rozhodly, co dál....
| Poznal jsem, že válka nikdy neskončí, nikdy, dokud ještě někde bude krvácet rána, kterou ta válka zasadila. H.Böll |
|
|
- Velké bojové hry
pohádkových bytostí. - Olej na plátně
- Symbolika toho, že fyzická krása není nutně krásná i duševně. Výraz ve tváři ženy
má symbolizovat neupřímnost. Ví, že to, co dělá, není v pořádku. Jedná se o ženu-lovce.
| Nespolehlivost našich smyslů činí nespolehlivým všechno, k čemu se dopracovaly. M. de Montaigne |
|
|
- Kráčející akt se spícím jezevčíkem
- Kombinovaná technika
- Akt kráčí k neznámu, na levé straně je útvar znázorňující spícího psa, se kterým je žena spjata červenou stuhou. Tři portréty vpravo nahoře symbolizují vševědoucnost, která zůstává částečně skryta, a ciferník s beruškami symbolizuje bezhlavě prchající čas...
| Čas hojí, hladí a zahlazuje skoro každé mínus života, a díky perspektivě vzdálenosti činí vše minulé krásnějším. J.Monroe |
|
|
- Gymnastky II.
(Hod gymnastkou) - Grafika - Kombinovaná technika
- Je to jen prosté okouzlení tělem v pohybu.
Jedna žena druhé pomáhá dostat se mimo realitu všedních dnů.....
| Tělo je nástroj, jehož lidé užívají, ať dělají cokoliv, a je velmi důležité, aby tento nástroj byl dokonale připravený, ať už ho bude použito k čemukoliv. Sokrates |
|
 Díla Güntera Hujbera - včetně jeho samotného - najdete na druhém ročníku Czech Art Festival 2006, který se uskuteční v Českých Budějovicích ve dnech 28.- 29.10. 2006. Mimo prezentace vlastního díla bude mít Günterv doprovodném programu festivalu ještě jeden čestný úkol: Organizovat promítání nezávislých filmů. Těšíme se na vás. |
Podrobné informace o festivalu najdete na www.artfestival.cz |