Pavel Loužecký: Zapojte se do kampaně SENIOŘI K POČÍTAČŮM!

Rubrika: Exkluzivně – Senioři k počítačům

Kampaň pro masový rozvoj počítačové gramotnosti seniorů v České republice


Projekt Pozitivních novin SENIOŘI K POČÍTAČŮM! měl svou internetovou premiéru v PN dne 25.9.2006.
Do "velkého mediálního světa" se však dostal až díky pořadu BARVY ŽIVOTA, který vysílala Česká televize dne 20.10.2006. Právě v něm jsme - spolu s Ondřejem Suchým - prezentovali nejen Pozitivní noviny samotné, ale také tento projekt, který považujeme za velmi potřebný a záslužný.

                                             
  klikněte na obrázky pro jejich zvětšení

             
  
             

           

                               
 


Záznam pořadu si můžete prohlédnout
on-line v archívu ČT


Upozornění:

Vzhledem k tomu, že v rozhovor na téma
POZITIVNÍ NOVINY je až na konci pořadu

BARVY ŽIVOTA, je nutné, abyste pro jeho sledování
posunuli jezdce u náhledového okna "obrazovky"
(viz šipka na obrázku)
na zvýrazněné místo  (čas: 01:17).

Nepřehlédněte však samostatný rozhovor
s Ondřejem Suchým,
kterým tento pořad začíná!


Podle ohlasů, kterých se nám nyní dostává nejen od seniorů samotných, soudím, že tento projekt má velkou šanci získat širokou podporu veřejnosti a dojít svého skutečného naplnění.
Připomeňme si tedy nejdříve, o co v něm jde:
Vězte, že tím jim dáte dárek, který
Naučte je hlavně
Takže, vy, dnešní -cátníci!  Vy, jejichž rodiče právě stojí na prahu důchodového věku,
a možná ještě raději
vy – jejich vnuci a vnučky!

■ 
Předveďte co nejdříve svým drahým babičkám a dědům, jak pracuje váš počítač, a co všechno nabízí internet.
■  Zasvěťte je do tajů e-mailové komunikace,  multimédií, informací, zábavy a světa nekonečného poznávání.
■  Nadchněte je pro myšlenku MÍT DOMA SVŮJ POČÍTAČ S PŘIPOJENÍM NA INTERNET! 
■  A až to uděláte, doporučte svým rodičům: POŘIĎTE BABIČCE A DĚDOVI K VÁNOCŮM ČI NAROZENINÁM VLASTNÍ POČÍTAČ, A JÁ JE S NÍM NAUČÍM PRACOVAT.
 
totálně změní kvalitu jejich života, dárek, o jehož významu pro ně se vám teď ani nezdá. Umožníte jim tím totiž OBJEVIT NAPROSTO NOVÝ SVĚT, nového koníčka, dáte jim možnost komunikovat snadno  a často nejen s vámi a vašimi rodiči, ale i s dalšími lidmi, které by jinak nikdy neměli možnost poznat. Díky počítači získají možnost realizovat své sny z mládí, budou moci pro své potomky zaznamenávat své myšlenky a vzpomínky, budou moci efektivně tvořit, vzdělávat se, „cestovat“ po světě, bavit se, hledat inspiraci, nacházet nové nápady, poznávat zajímavé osobnosti a příběhy....
Stanou se prostě rázem téměř nezávislí na své „důchodcovské samotě“, a to jim nesporně prodlouží jejich život.
překonat počáteční strach z techniky tím, že se jim budete často a trpělivě věnovat, že jim budete nablízku při jejich NÁROČNÉ OBJEVITELSKÉ MISI.
Kompletní informace o tomto projektu najdete v článku  SENIOŘI K POČÍTAČŮM!  

Po výzvě dětem a vnukům, aby koupili svým rodičům či prarodičům počítač s připojením k internetu, musí nyní následovat výzva číslo dvě adresovaná těm, kteří by mohli - a ve vlastním zájmu měli - tento projekt podporovat právě teď, v nastávajícím předvánočním období.

Oslovuji tímto následující typy firem i jednotlivců s výzvou, aby se aktivně zapojili do kampaně pro masový rozvoj počítačové gramotnosti seniorů v České republice:
• firmy prodávající počítačovou techniku a nabízející připojení k internetu;
• vydavatele novin, časopisů a internetových serverů, jakož i majitele rozhlasových a televizních stanic;
• státní instituce a nejrůznější zájmové a profesní spolky, jejich posláním je péče o seniory;

 Proč byste se měli právě vy zapojit do této kampaně?

• zviditelníte se v rámci celostátní kampaně v médiích;
získáte řadu nových zákazníků a tím zvýšíte své zisky (z prodeje, z inzerce apod.) 
uděláte něco důležitého a přínosného pro naše seniory a pomůžete zkvalitnit život tisícům lidí;

 Co mohou poskytnout FIRMY prodávající počítače a připojení k internetu?


speciální ceny pro vámi vybraný typ POČÍTAČE:  Nabídněte ke koupi nějaký typ ideální počítačové sestavy pod názvem SENIOR (včetně software, který mohou adekvátně využít), jež bude vyhovovat práci seniorů-začátečníků s počítačovou technikou;
nabídněte zákazníkům SENIORSKÉ SLEVY (po předložení kupónu z vaší reklamní nabídky - inzerát, leták, katalog apod.);
nabídněte svým klientům speciální SENIORSKÝ BALÍČEK internetových služeb  (připojení na internet);

 Co mohou poskytnout MÉDIA?


mimořádné slevy na inzerci počítačových a internetových firem, týkající této kampaně;
prostor pro své vlastní články o kampani a jejím významu pro seniory;

 Jakým způsobem se můžete do celostátní kampaně zapojit právě vy?

1)  Zaregistrujte se jako PARTNEŘI této kampaně na e-mailové adrese:  vydavatel@pozitivni-noviny.cz
2) 
Vyberte si vhodné prezentační texty této kampaně (v obou článcích o SENIORECH) a použijte je ve své vlastní firemní reklamě, propagaci, nabídkách či upoutávkách kterými oslovujete své klienty, zákazníky, uživatele, čtenáře, diváky, posluchače ....  Bude záležet pouze na vás, jakým způsobem to provedete a jak využijete jednotlivých informací ve prospěch dobré věci. (nutno ještě zpracovat tuto prezentaci - zatím není hotova)
3)  PARTNERY této kampaně se mohou stát i 
soukromé osoby, které podpoří tento projekt jakýmkoli finančním darem. Tyto prostředky budou použity výhradně na zaplacení inzerce a reklamy kampaně v celostátních médiích.  (číslo účtu bude zveřejněno po jeho založení)Otištěno v časopisu Český Dialog, říjen 2006
4) 
Oslovteinformujte všechny své obchodní partnery, přáteleznámé, kteří by se mohli a chtěli na této kampani jakýmkoli způsobem podílet. Je nutné, aby se informace o ní dostaly všemi způsoby do každého kouta republiky a oslovily co nejvíce lidí. Posílejte svá osobní doporučení e-mailem s odkazem na tyto stránky.
5)
Vytvářejte o této myšlence a o celé kampani své vlastní autorské články, komentáře, náměty a poznámky a publikujte je ve svých novinách, časopisech, magazínech, serverech, blozích a webech s odkazem na tyto stránky.
6)
Napište nám své nápady i přesto, že právě teď nevíte, jakým způsobem je realizovat. Nikdy totiž nevíte, co, jak a proč se může v dané situaci hodit ...
 

V Pozitivních novinách byla zřízena speciální rubrika s názvem SENIOŘI K POČÍTAČŮM!, v níž jsou soustřeďovány a publikovány odkazy o všech PARTNERECH, kteří se do celostátní kampaně zapojí, jakož i o všem, co bude od tohoto okamžiku v  této kampani dít.

PRVNÍ ČÁST ČLÁNKU:
Pavel Loužecký:  SENIOŘI K POČÍTAČŮM!

Ohlasy k projektu a kampani  "SENIOŘI K POČÍTAČŮM!"

foto z pořadu ČT Barvy života

Tento článek byl v Pozitivních novinách poprvé publikován 22. 10. 2006.